Chcę zmienić licznik na z Fisem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PiotrekDK
    Elegance
    • 2007
    • 798
    • Seat

    Chcę zmienić licznik na z Fisem

    Zamieszczone przez MiKruS
    ają kupe siana i nie chca rzucac sie w oczy.
    Dokładnie tak jak piszesz i nie musi to być utarty przez wieki Mercedes a własnie taki malutki VW.
    ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
    mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
  • grzesiekl
    Classic
    • 2006
    • 8

    #2
    Chcę zmienić licznik na z Fisem

    Witam

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć , czy można zamontować licznik przeznaczony do automatu do wersji, która tego automatu nie ma? Jak wyłączyć oznaczenia biegów na wyświetlaczu? Chodzi tu o licznik 1U0 920 841 J. Może ktoś ma opis kodowania tego licznika. Do tej pory jeżdzę na 1U0 920 800 E.

    Z góry dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #3
      Liczniki powinne pasować i działać na zasadzie plug&play, ale
      1. Oba liczniki posiadają zielone i niebieskie gniazdo, oraz oba są ze srebrnymi wyświetlaczami lcd w dużych zegarach (zegarek i km)(od audi z czerwonymi cyframi nie pasują elektrycznie)
      2. oczywiście immo będzie rozkodowane i nie odpalicz auta i trzeba klucze przekodować od nowa ( a szybciej przepisać pamięć eeprom z jednego do drugiego licznika)
      3. licznik nie będzie spasowany z komputerem silnika - powoduje niemożność odpalenia silnika (znowu szybciej przepisać pamięć eeprom z jednego do drugiego)
      4. zakładam że kupiłeś taki z podziałką do diesela - obrotomierz
      5. przebieg będzie inny, ale to najmniejistotne w całej tej zabawie

      Zakłądam że VAGa masz, bo bez niego to ciężko cokolwiek pozmieniać.
      Reszta będzie działać, możesz odłaczyć swój, podłączyć nowy i zobaczyć jak działa.
      Sygnalizacja skrzyni biegów powinna sama się wyłaczyć - licznik nie będzie dostawał info z niej więc nie będzie pokazywał. (tak dedukuje ze swoich zabaw przekłądkowych, bo nie przejmowałem się tym, jak i nie pamiętam żeby gdziekolwiek w liczniku była opcja do aktywacji/deaktywacji skrzyni auomatycznej).
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • grzesiekl
        Classic
        • 2006
        • 8

        #4
        Jeśli chodzi o punkt 2 i 3, to czy eeprom przegrywa się wybiurczo, czy cały (choć jest inny model licznika)? Owszem prędkościomierz jest od diesla, ale jak jest z prawidłowym liczeniem kilometrów (różnice w skrzyniach, wielkości felg itp).

        Komentarz

        • yoschua
          Rider
          • 2006
          • 339

          #5
          Eeprom trzeba przegrać wybiórczo
          Początek eeproma to część odpowiedzialna za immo, dalej jest konfiguracja licznika (diesel/benzyna, max km i tak dalej (od razu odpowiem że niewiem jak to ustawiać)).

          Różnice w liczeniu km, są albo ustawialne VAGiem w kodowaniu licznika, trzeba przepisać kodowanie ze starego do nowego i ewentualnie dokodować nowe funkcje jak navi, a jeżeli nie wystarcza takie ustawienie trzeba grzebać w eepromie.

          Ja osobiście doszedłem do sytuacji idealnej - licznik pokazuje mi to samo co GPS w tolerancji +-2% (przy akurat tak zurzytych oponach). Ja do takiej konfiguracji doszedłem po kilku niedzielach spędzonych nad pamięcią i kopiowaniem róznych obszarów pamięci ze starego do nowego.
          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

          Komentarz

          Pracuję...